onsdag, september 27, 2006

Plötsligt

upptäcker jag att det blivit väldigt inne med gamla konfirmationstavlor. De finns att köpa här och där på olika nätbutiker. I min ägo har jag min mammas gamla konfirmationstavla som ofta hängt uppe för att jag gillat den. Tyvärr har glaset gått sönder någon gång under en flytt, men nu ska jag fixa ett nytt.

Jag har även haft flera smycken i form av kors och plötsligt är de jätteinne. Lever men tillräckligt länge så blir det man har modernt igen. ;) De här halsbanden är efter min mormor.

Efter inspiration från kors jag sett här på nätet så gjorde jag också ett eget kors, som jag blev ganska nöjd med. Materialet är från Panduro.

8 kommentarer:

JULIEK sa...

Å sånna gamla saker er ju så fint. Har selv några gamle smycken, skal henge dom opp på soverommet når det er ferdig oppusset. Korset du lagde blev ju jættefint.

Anonym sa...

Jättefina saker! Kors är fantastiskt vackra!

Hulda sa...

Det var et nydelig gammelt bilde! Jeg likte også esken og smykkene. Fint kors du har laget også. Jeg er så glad i slike gamle ting jeg også.

A sa...

Jättefina grejer! Man ska aldrig slänga sånt man gillar, oavsett modesvängar. :)

Anonym sa...

vilka fina gamla saker du samlat på dig. jag är lite för snabb i svängarna och har lätt för att slänga saker och ting, sen går jag ju gärna på loppis och auktioner förståss och köper på mig någon annans skräp

Tia sa...

Vackert så vackert! Takk for at du deler så mye flott med oss :)

Tone sa...

Nydelige ting...Korset du lagde ble også veldig fint. Får inspirasjon, jeg nå :-)

vero sa...

Kors i taket vad det är snyggt med kors. Och att man kan göra dem själv är ju bara bra...Var händer du dina kors?