måndag, september 04, 2006

Förra våren....

byggde vi pool och la om en stenlagd uteplats. Under torkställningen som står vid cykelskjulet var det bara nertrampat, bortskavt gräs och en hel del ogräs. Jag ritade upp hur jag istället ville ha det och stenläggaren var jätteduktig, så så här fint är det under torkställningen nu. Ett nöje att hänga tvätt ute numera... I den här hörnan vid den bakre entrén var det lika tråkigt och nertrampat och i mitten stod en stor otymplig pallkrake med kryddörter. Efter lite funderande kom jag på att jag ville ha kullersten och tunnor med kryddor itsället. Sagt och gjort! Kullerstenen släpade jag hem själv och la den också alldeles själv. Kände mig mycket duktig efteråt. :) Jag tycker resultatet blev riktigt fint. På tomten till huset vi köpte våren 2004 fanns en plastdamm som jag aldrig tyckte såg fin ut. Så när jag fick en stor gammal järngryta av min andra väninna Eva. S nu i våras, så tog vi bort den fula platsdammen och grävde ner grytan och la kullersten runt. Det blev i mitt tycke MYCKET vackare. Vatten pumpen fanns kvar sedan plastdammen så den var bara att ställa ner. Så nu kan man lyssna på strilande vatten under heta sommardagar. Ser ni ängeln som sitter och blåser "lyckosand" ner i dammen?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så masse koselige bilder du har tatt!Ser ut som du bor helt NYDELIG!Det var blitt kjempe fint, helt skjønt med den lille dammen!
Også vle jeg veldig betatt av madonnaen din:)
Hit kommer jeg tilbake.
Klemmer fra Anniche

Anonym sa...

Det ble kjempefint! Gratulerer med blogg!

JULIEK sa...

Så fint det blev, och engelen var jo bare skjønn der han blåser "lyckosand" : )

Tone sa...

Det ser kjempeherlig ut der du bor!
Det ble veldig fint med de kullerstenene :-)

Anonym sa...

Hei igjen-
takk for besøk hos meg!Vi har nok veldig lik smak ja;)
Hyggelig om du linker.Jeg jobber også med en link liste, kommer snart.....bare litt treg av meg!
Ha en flott kveld i ditt koselige hjem.
Anniche

Ingrid sa...

For en vakker hage du har! Og en kjempe trivelig blogg!

Kattfot sa...

Vilka fina bilder. Stenläggningen kring torkställningen är ju kanon. Smart sätt att förvandla något vanligt och lite tråkigt till en mysig plats...sådär skulle jag också vilja hänga tvätt!

Anonym sa...

Psst-
Nå er linken i orden og jeg har lagt deg inn;)

vero sa...

Torkställningsplatsen är ju fantastiskt trevlig. Ett tips är att ställa en pall direkt under ställningen. Där ställer du tvättkorgen så slipper du böja dig ner o tillbaka med en massa tungvåt tvätt! Så gör i alla fall jag....Och vill du inte ha pallen ståendes där jämt är det ju bara att flytta på den ;)

Hulda sa...

Så fine blomster du viser fram. Du har det fint i hagen din!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Vakket og fint i din hage.
En hage uten blomster er ett ansikt uten ¨smil¨

Tia sa...

Mycket vakkert!
Jerngryta var en god ide til dam, mye finere enn plastdam.
Du er veldig duktig!

Anonym sa...

Jättesnyggt vid torkställningen!! Säger bara det; Så kommer jag att göra!!;)
Skulle du kunna visa mig lite mer av din vita mur? Den ser också väldigt fin ut;)