tisdag, september 12, 2006

Efterlysning

Igår satt jag och pillade fram frön från mina torkade utblommade rosenskäror. Det blev en hel liten hög som jag nu vill förvara på bra sätt. Hos någon av er såg jag en mall för små hemmagjorda kuvert att lägga frön i. Det vore toppen om jag fick reda på hos vem, så att jag kunde använda den mallen. Någon som känner igen sig? Ska man förresten förvara fröna i kylskåpet eller kan de ligga i rumstemperatur? Eller kanske i ett ouppvärmt garage? Tar tacksamt emot tips eftersom jag inte testat att ta frön förut. :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag vet var du kan hitta beskrivning på hemmagjorda fröpåsar, maloppa.trädgårdblogg.se och leta där så hittar du beskrivning. Jag har gjort fröpåsar av olika papper, lite kul och fint att titta på. Snyggast är typ brunt omslagspapper tycker jag. Låt fröna ligga svalt och torrt till våren. En del fröer vill ha en köldknäpp, kanske 1 vecka i svalen i kylen? Tänk på att härma naturen så brukar det gå bra. =)

Minne sa...

Tack snälla! Jag hittade beskrivningen och det var precis den jag efterlyst. :)

Minne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Minne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Minne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.