måndag, september 25, 2006

De gröna stolarna

En kväll hade jag tjejmiddag med tio härliga tjejkompisar. Kvällen var trevlig och vi skrattade mycket. Mot slutet sa en av tjejena: Ursäkta men jag måste fråga! Har du köpt de här gröna stolarna på loppis? Javisst sa jag glatt. Det är mina gamla stolar berättade hon då!!! Hon hade suttit och kikat på stolarna hela kvällen utan att våga fråga. Efter en separation hade de fått gå till ortens loppis där jag alltså lagt vantana på dem.Gissa om det skrattades hysteriskt igen! Och jag frågade om det var någon annan som kände igen något gammalt avlagt. Ja så var det med den saken. Ganska roligt tycker jag. Men stolarna ska nu som sagt få sig en uppfrächning och bli vita med vitt linnetyg på sitsarna. Praktiskt va? ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

He, he verden er ikke stor!
Vet ikke om det er så praktisk, men fint blir det =) Gleder meg til å se stolene ferdig!

JULIEK sa...

Ha ha men så roligt : ) Så bra at hon frågade da. Dom blir nog fine i hvitt ja.

Anonym sa...

Ha ha vilken rolig historia :)

Tone sa...

Morsom historie :-) Man skal ikke alltid tenke praktisk, det estetiske er også viktig :-)

Tia sa...

Det var litt av en historie :)
Fint med alt som kan brukes om igjen synes jeg, synd å kaste fullt brukbare møbler.
Stolene blir lekre hvite!
Ha en trevlig vecka!

Anonym sa...

Haha! Så ironiskt! jag tror att stolarna blir jättefina i vitt och linne! Vi får kanske se resultatet?

Timotei sa...

Herlig historie!

JULIEK sa...

Hei igjen. Har lagt deg til min linkliste, regner med det er ok : )