lördag, september 02, 2006

Lite bilder..

på My Donna. Det var verkligen inte lätt att få rättvisande bilder av henne på hedersplatsen. Det är ett litet bord som jag har i hörnet av vardagsrummet där jag ställer vackra saker. Sedan kan jag titta på det under alla timmar som jag sitter i soffan. Där sitter jag faktiskt ganska ofta!! Tyvärr har jag lite svårt att lägga bilderna snyggt. Hur gör ni det egentligen? Bilder snyggt på rad och flera stycker bredvid varandra? Kan man ändra storlek också på dem? Ska man göra det i kameran eller på datorn direkt i bloggen? Tips emottages tacksamt! Godnatt och sov gott!

6 kommentarer:

Tone sa...

Så flott at du har begynt å blogge! Legger deg til som link, jeg :-) Det bordet var kjempekoselig med alle tingene på. Jeg synes også det er gøy med loppemarked, skal på et stort et i dag :-)

Anonym sa...

Så koselig blogg du har! Er det greit at jeg linker til deg fra bloggen min? Jeg har også litt problemer med å få bildene som jeg vil ha dem. Når jeg vil ha dem ved siden av hverandre kommer de isteden over hverandre. Er fersk blogger jeg også, så jeg kan nok ikke gi deg noe godt råd enda. Må vel prøve oss litt fram.

Anonym sa...

Det är inte lätt att förklara så här men platsen du har för dina inlägg i den här layouten är ca 400 pixlar bred och har du valt att lägga dem till vänster för att få dem bredvid varandra och om de tillsammans blir bredare än de 400 px så hamnar de därför under varandra. I fönstret där du lägger upp bilderna på blogger så har du nere till höger "image size" där kan du ändra visnings storlek på dem. Jag vet inte vilken du använt till detta inlägg men jag tror att det är "medium" så pröva med small nästa gång. Du har också valet att lägga dem till vänster, i mitten eller till höger i ditt inlägg. När du lägger dem centrerat så kommer din text alltid under bilden. Och till vänster så kommer din text till höger om bilden och tvärtom för höger alternativet. Jag plockar ner mina bilder till 500 pixlar och sedan använder jag large och center för att få det lika varje gång.
Vet inte om du blev något klokare på detta. :-)
Ha en skön söndag.

Anonym sa...

Åh, vilken fin plats My Donna har fått hos dig:)

Hulda sa...

Så flotte ting du har tatt bilder av!

Hvis du vil legge bildene midtstilt under hverandre kan du trykke på midtsilt, du kan ha de i small, medium og large. Du trykker på ønsket størrelse.

Anonym sa...

Så mange vakre ting du har =) Mye fint fra hagen din, i bloggen ser jeg. Skulle ønske jeg hadde "grønne fingre", men jeg får nøye meg med å se på andres pryd =D Så flink du er =D
Ønsker deg en fin uke(veka)!!
Klem Bolina.