söndag, september 03, 2006

Trädklippare

Idag fick jag stor hjälp av väninnan Eva med att klippa mitt äppelträd. Har inte vågat mig på det själv förut utan fått experthjälp. Men det blev inte som jag ville ha det då. Så Eva och jag utrustade oss med sekatör, grensax och såg och högg orädda in på trädet. Jag tog bilder innan och undrade om jag skulle våga visa efterbilderna. Tänkte att många nog skulle tycka att det var "trädmord". Men jag tycker faktiskt att resultatet blev riktigt bra och trädet ser inte alls stympat ut. Eller vad tycker ni? Vi var i alla fall stolta. Imorgon ska vi till Slottsträdgården på skördefest. Tar med mig kameran och visar sen. Godnatt!

3 kommentarer:

Tone sa...

Treet ble jo riktig så fint! Så koselig og landlig det ser ut hos deg :-)

JULIEK sa...

Det blev ju veldig så fint. Och frukt træd måste ju beskjæres, så ni var duktiga: ) Ha det så fint på skørderfest.

Anonym sa...

Det ser helt ok ut! Ett tips som man kan tänka på är att det skall vara som man skulle kunna kasta en hatt igenom trädkronan! och det verkar man ju kunna!;)