söndag, september 10, 2006

Sensommardag

Idag har vi haft underbart sommarväder igen och vi har varit ute hela dagen. Maken och jag klippte ner ett träd som jag inte vet vad det är, men jag gissar på Körsbärsplommon. Det får nämligen små orange/gula miniplommon och jag har hört att det skulle kunna vara körsbärsplommon. Det växer så det knakar i alla fall. Vi klippte det i våras men nu fick det sig en rejäl omgång igen.

Jag planterade också lite höstblommor i en järngryta jag hittade på loppis i somras. Den är jag mycket glad för och det blev väl fint med blommor i. (Kanske lite svårt att skymta grytan.)

Apropå loppis så har jag läst att många av er är stora loppis- fans. Det hör till mina stora nöjen också och jag tänkte visa den allra första sak jag köpte på loppis för 30 år sedan. Det är en skål som följt mig genom alla flyttar och som jag älskar. Duken är också loppisfynd, liksom ostkupan i köksfönstret. Ha en skön sondagskväll alla bloggvänner. Nu blir det söndagsmys i soffan med Mikael Persbrant igen. Hi hi!! (Alltså Beck, men man kan väl få drömma lite?)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint dere har det i hagen, kjempe stilig med planter i den gamle gryten, kos deg med Beck ;)

Hulda sa...

Flott i blomsterbedet, og jeg likte veldig godt loppefunnene dine. Den duken var søt, jeg har sydd en som ligner veldig, med en blondekant rundt.

Tone sa...

Det ble kjempekoselig med blomstene i den gryta :-) Fine loppisfunn du har gjort også. Elsker slike store gode keramikkboller :-)

A sa...

Hahha, söndagsmys med Persbrandt, jo man tackar! :P

vero sa...

Fynda på loppis har jag gjort i urminnes tider *ler*...och känner jag mig rätt kommer jag att fortsätta göra det. Förresten jag gillar dina flaskor som du har i fönstret. Står det 1500 ml på?? :)

Minne sa...

Tack för snälla kommentarer. Jag är alltid så nyfiken på vad ni skriver. Ja, det står 1500 ml på en flaska, 2000 ml på den andra och 500 ml på den lilla. Dessa flaskor är inte gamla utan nya, men de är fina ändå tycker jag.:)

Tia sa...

Nydelige bilder, flott hage og blomster :)
Finfin gammel skål!

JULIEK sa...

Det er så skjønt å få gjort undan saker i hagen på høsten. Jag har ett plommontre, men vet inte helt nær det bør beskjæres, er det nu på høsten?
Nydelig skål du har funnet på loppis, så roligt at den har følgt deg i alle disse årene : )

Anonym sa...

Herlig hage du har altså. Det er bare vakkert. Likte veldig godt krukkene dine i fønsteret.
Klem fra Anniche som ønsker deg en flott mandag kveld:)

Anonym sa...

Oj, vad du hunnit med mycket medan jag var i Amsterdam. En massa inlägg:) och - LÄNKAR!!! :D
Och fina foton. Kul!! -Keep up the good work! Gillade förresten stenläggningen under torkvindan skarpt! Det var jättefint.