lördag, september 09, 2006

I paketet

som jag fick häromdagen fanns åtta stycken vackra vita linneservetter. Flera gissade på duk och det kunde det ha varit. De hade så mycket vackra saker där. Det får nog bli en duk nästa gång.....eller nåt annat fint.

Igår kom plötsligt sommaren tillbaka och jag åkte och köpte 40 stycken buxbomsplantor á 14.9o styck. Det blev en hel del för de där små plantorna. Men vill man ha en liten buxbomshäck så... Nästa år ska jag försöka mig på att ta egna sticklingar. Någon som vet hur man gör? Idag har jag legat på knä och planterat hälften av plantorna och rensat ogräs. resten får vänta till imorgon.

Jag passade också på att plocka några utblommade blommor från min rosa Rosenskära. Ska försöka torka och spara fröna och se om det går att plantera nästa sommar. En liten ärtskida från luktärtor kom också med. Får se hur det går!

Måste bara visa mina nya skor som jag köpte idag. De ser nästan ut som ett par favoritskor jag hade för många år sedan. När jag nu hittade liknande kunde jag inte motstå dem. Jag älskar röda skor....... ja egentligen skor överhuvudtaget. Fina va??

5 kommentarer:

Tia sa...

Det er lekkert med lin! De er vakre og se på og deilige å ta i.
Så moro med buksbom-hekk - mine foreldre hadde det, den vokste veldig sakte, men ble kjempefin.
Skoene er røde og nydelige, og så oppfriskende det er med rødt! Jeg ønsker meg også veldig røde sko :)
Jeg hadde røde platåsko (sier dere platåsko på svensk?) De med veldig høye såler :) sent 70-tall var det vel. Skoene var flotte, angrer på jeg kastet dem, hadde vært gøy å vise ungene :D

Hulda sa...

De serviettene i lin ser nydelige ut. Det hadde jo gått an å brodere noe fint på de. Men, er jo veldig fint å ha de som de er også. Jeg syns også at skoene dine ser lekre ut! Alltid artig med nye sko!

Anonym sa...

Blir spennende å se om det kommer blomster til våren, vi får krysse fingrene! Nydelige servietter, har planer om å sy (23 stk phuuu) med monogram på til min nevø sin konfirmasjon, ha en fin søndag :)

Anonym sa...

Om jag minns rätt så är det bara att ta ett skott från plantorna och sätta i ny plantjord och driva i växthus. Fyll en kruka med en grövre mer näringsrik jord, men det översta lagret skall vara såjord. skär ett skott av den träigare delen och tryck ner i jorden. om jag minns rätt då...;)

JULIEK sa...

Så fine linneservietter. Buxbom ja er ju jættefint. Har provat med några planter her, men inte fått det til eksakt. Kanksje har vi for kalde vintre, vet inte helt.