söndag, september 24, 2006

Trevlig lördagsmiddag

Igår kväll var några av mina äldsta och bästa vänner hemma på middag. Det blev en mycket trevlig kväll. Middagen bestod av bandpasta med kyckling och kräftstjärtar i tomat och ostsås. Till det varsin liten salladsskål med tomat, mozarella och avocado. Desserten var hemmagjord vit chokladmousse med färsk frukt. Mmmm.. gott! Här lite bilder från dukning och efterrätt. Den uppmärksamma ser att stolarna kring bordet har olika färg. Det är vinterns stora projekt att måla dem vita och klä om sitsarna. Jag ska berätta historien om de gröna stolarna för er lite senare. Hihihi, den är ganska rolig!!

Bordsdekoration från trädgården.

Färsk frukt från affären! ;)

10 kommentarer:

JULIEK sa...

Å så mysigt du har det i dit hem. Jætteroligt med stolene. Blir spennende å høre historien om dom : )

Anonym sa...

Vad trevligt det ser ut, och maten skulle jag inte tacka nej till heller, sitter här och börjar bli lite hungrig.
Berätta nu! Historien om stolarna! ????

Anonym sa...

Høres ut som dere har hatt en trevelig kveld ja:)Desserten så herlig ut, nam nam. Og flotte borddekorasjoner.
Ser frem til å høre historien bak stolene.;)
Ps, godt å høre at din sønn er ok:)

Minne sa...

julie; kul att du gillar mitt hem.

anneli; maten var verkligen god om jag får säga det själv. Återkommer om stolarna!!! ;)

anniche; ja efterätten var ljuvligt god.

Välkomna tillbaka snart!

Anonym sa...

MMMM, hørtes godt ut! Stilig med ulik farge på stolene syns jeg! Nydelig dekket bord! Ha en fin søndag kveld

Tone sa...

Så koselig dekket bord, og maten høres helt herlig ut. Lekre stoler, blir sikkert fine i hvitt. Blir spennende å høre historien om stolene :-)

Hulda sa...

Så fint dekket bord, likte rosedekorasjonen. Rosene holder jo så lenge når man leger de i ei skål med vann. :)

Anonym sa...

Vackert dukat bord! är lika stor njutning som maten. Det är en av de trevliga förberedelser när man har gäster tycker jag även om man idag inte kan se vårt matsalsbord som är belamrat med akvarellmålningsateraljer.... Jag har sparat farmors linneservetter som jag använder ofta, tycker inte att fina saker skall ligga och skräpa i skåpen utan användas!

A sa...

Jättefin dukning, och vad vackert med rosorna som bara precis sticker upp i vasen. :)

Anonym sa...

Så fint dekket bord! Du har et nydelig hjem, Minne! Gleder meg til å høre historien om de grønne stolene...