lördag, september 16, 2006

Sommar igen...

Vilken underbar dag det är idag. Plockade en liten bukett med sensommarblommor och ställde in i vardagsrummet att njuta av. Efter trädgårdsslit var jag så varm och svettig att jag bara måste ta mig ett dopp i poolen. Den såg så inbjudande ut och det var faktiskt jätteskönt, tro det eller ej. Att investera i den är faktiskt det bästa vi gjort sen vi köpte det här huset för snart tre år sedan. Först kändes det som en fantasidröm men efter ett möte med banken så blev drömmen faktiskt sann. Väl investerade pengar och helt underbart denna varma sommar. Både jag barnen och bonusbarnbarnen njöt i fulla drag. Maken är lite fegare men hoppade i några gånger efter lite tjat :)

Lintotten man skymtar vid kanten är min brorsson. Solstickepojken! Här lite bilder på det jag köpte på Panduro igår. Satt och pysslade lite och fixade till framsidan på en bok jag har att skriva upp allt möjligt i. Blev inte så dumt faktiskt och det var riktigt roligt. Jag gjorde också ett kors av najtråd och ståltråd som jag prydde med pärlor. Bilder på det visar jag senare.

Men jag tänkte visa en bild på massa vackra spetsar jag köpte på loppis i somras. Skålen är gammal och ärvd men spetsarna gör sig fint i den tills de ska användas. En fransk bok om Voltaire slank med från en loppis. Den blir nog inte läst, men den är vacker att titta på och har gamla vackra bilder i sig.

8 kommentarer:

Tone sa...

Så nydelig blomsterbilde! Så fantastisk deilig det må være å ha en egen pool...Boken ble kjempefin, og blondene skjønne. Fortsatt god helg til deg :-)

Anonym sa...

Fina spetsar!

Nina sa...

Härlig blomsterbukett ...och gud vad lyxigt med poooool. ;=)

Hulda sa...

Så fine de blomstene du har plukket inn var. Det må virkelig være herlig med eget basseng i hagen! Det skulle jeg gjerne ha hatt! Så masse flott du har kjøpt på Panduro! Er så fint med slike gammeldagse bilder, notisboken din ble kjempefin, syns jeg! Du var jo utrolig heldig som fant alle de blondene på loppemarked! Har aldri vært så heldig, men nå skal jeg være på utkikk jeg også.
- Ha en fin søndag!

Kattfot sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kattfot sa...

Härligt med pool, och kunna njuta av den långt i september med det väder vi har. Vad mycket roligt du hittat på Panduro, blir alldeles pysselsugen!

JULIEK sa...

....men åååå så utrolig herligt med egen pool. Virkelig en drøm : )

vero sa...

*suck*...egen pool..nää vilken lyckost att kunna ha en sådan. Passa på så länge du kan ta dig ett dopp :)