måndag, oktober 02, 2006

Städning och diamantköp

Nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg. Tiden rusar iväg. Såg på Flitiga Myrans blogg att hon skulle höststäda i trädgården. Det har jag också gjort i helgen. Slängde alla gamla överblommade sommarblommor och sopade och fejade. Solen sken och termometern visade över 20 grader. Tog faktiskt ett hastigt dopp i poolen efter allt slit. Antagligen sista gången denna säsong. Men man vet inte denna konstiga sommar som aldrig vill ta slut, vilket är väldigt skönt. Maken började bygga en liten förstukvist till bakdörren. Bilder kommer när den är klar. Idag kunde jag inte hålla mig utan for en sväng till Ikea och Ilva. På Ikea blev det nya mattor till entréerna och på Ilva köpte jag en DIAMANT!! Där låg ett helt fat fullt med diamanter i olika storlekar, svarta också, och jag var bara tvungen att ha en. Här ser ni den tillsammans med en fin lökkorg jag köpte en annan dag och ett gulligt bonsaiträd. Det lilla trädet fick jag av en på jobbet som var tacksam för en arbetsinsats. Då blir man glad!

Efter shoppingturen gav jag mig i kast med uterummet och städade ur det helt och organiserade om lite grand. Olivträden har fått flytta in och snart får de sällskap av pelargonerna.

En hylla i hörnan blev också städad och rensad. Ordnade så att mina fina trälådor syns lite bättre. Nöjd med mig själv sitter jag nu här i soffan och tittar på min DIAMANT som ligger så fint bland andra "finsaker". Hur var det nu det hette?

"Diamonds are a girls best friend"

5 kommentarer:

Hulda sa...

Så mye fint du har i uterommet ditt. Den hylla var veldig fin, likte eskene og det rustikke. De to bollene ser også flotte ut. Likte korga som ser ut som fil de fer. Har veldig lyst på en sånn jeg også. Fin diamant også. ;o)

Anonym sa...

Vilket fint uterum du har!

Anonym sa...

Åh vilken mysig hylla! :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Mye fint du viser oss.Lekkert
Jeg kommer på visitt en dag ;)

Minne sa...

Hulda, Paula och Jenny. Tack, kul att ni gillar uterummet.

Ella,Tack du är välkommen ;)