torsdag, oktober 19, 2006

Tillbaka i vardagen

efter Stockholmsutflykten. Oj, vad mycket alla hunnit blogga. Det är nästan ett heltidsjobb att läsa igenom allas bloggar när man varit borta ett tag. Stockholm var i alla fall vackert i höstskrud. Men några bilder blev det inte taget. Fy, fy fy! En snabb shoppingrunda med dottern blev det i alla fall. Jag inhandlade ett vackert ljus i silverbägare på Ambiance och en fin tvål i zinkburk på Årstider. Dem är jag glad för!

På lördagen var det 50-årskalas och "Housewarming" i min brors och svägerskas nya hus. På söndagen en underbar höstpromenad i Gamla Enskede. Där finns ett helt underbart nyöppnat bageri som jag glömt namnet på. Men jag lovar att kolla det och skriva här i bloggen. Dit måste ni ta er om ni är i Stockholm. Helt underbara bröd, bakelser och marmelader. På hemvägen åkte vi förbi en släkting och av honom fick jag TRE sockerlådor. Snacka om en gömd skatt på vinden!

Detta var en kort rapport i all hast från Stockholmsresan. Bara för att tala om att jag inte försvunnit. Har saknat bloggvärlden även om jag haft väldigt trevligt.

Jag ser att många visat sina samlingar av olika saker så det tänkte jag återkomma med. Men änglar finns det en del av hos mig. Och rostiga korgar och andra grejer!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så mye fint du viser!! Så fine kasser!!! Bra at de tenkte på deg!! Ha en fin helg!

JULIEK sa...

Åååå så mye fint. Dom dær sockerlådorna var bare underbara. Jag hittade en ganske lik låda (som det sto tvættmedel på) på ett loppis, men någon hann føre och tok lådan : (

Tia sa...

Stockholm er en trivelig by! Jeg ønsker meg en tur tilbake dit snart.
Så fine innkjøp du gjorde, og fine låder du fikk.
God helg fra Tia

Anonym sa...

Hej! vilken tur du har som fått sockerlådor, vi har ochså fått en sådan den har vi på golvet med inredningstidningar i. Hälsningar från Hamburgsund

Bim sa...

Oj, vilka härliga sockerlådor du har fått dig... Det är något jag bara älskar, men inga har, hihihi. Men, VILL ha det vill jag :p.
Hm. letar även efter sk vinlådor, lite större för förvaring. Men hitta dem...Nopp, suck... Jag behöver dem ju, snyft... ;)
Må så gott... värmländskan... kramis och jag längtar efter mer bilder från dig...
Sjöbackas blogg