söndag, oktober 22, 2006

I gömmorna

hittade jag de här gamla fotona på min mormorsmor och mormor när hon är ute och går för länge sedan. Så fin skulle jag också vilja vara när jag går på promenad! Min mormor hette Maria daGloria Capote Valente och var från Brasilien. Hon träffade min svenska morfar William och de bodde ett tag i Paris i det här gamla huset. Morfar står i dörren och det är min mamma som sitter i fönstret längst ner till höger. I de andra fönstren sitter min mormor, moster och morbror och så en tjänsteflicka. Jag undrar så om hon betalades svart??

15 kommentarer:

Kattfot sa...

Å så fina. Måste vara roligt att ha kvar såna gamla foton!

Anonym sa...

Vilka vackra foton! Vad roligt att du har dom kvar. Förvara dom inte i plast! Jag har hört att det påskyndar åldrandet av bilder och gamla papper.

Haust sa...

Fantastiske bilete, spanande familiehistorie og ikkje minst flott namn mormor på mormor! :)

elin1976 sa...

Fantastiske bilder. Liker så godt bilder som har en historie bak seg.
Spesielt kul er det når bildene er av familie. :0)

Hulda sa...

Så elegant mormoren din var! De hadde virkelig flotte klær på den tida - selvom nok ikke alle var like praktiske. :o)

Anonym sa...

åh så vakkert et foto av din mormor.
Dette bilde er jo en skikkelig skatt. Herlige klær de hadde på den tiden ja. Så heldig du er så har et så vakkert gammelt bilde av din familie!!!
Jeg elsker slike gamle foto:))

Tia sa...

Så moro at du viste oss disse flotte bildene. Veldig fine var de :)

Metteflette sa...

Vakre bilder og vakker historie :-)

A sa...

Underbara bilder! :) Fin samling du har, parfymflaskor är vackra.. :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Gamle fine bilder er godt å ta vare på. Fin bukett og lys du har pyntet opp med. Åh for en samling av parfymeflasker ;)
Klem

Kattfot sa...

Tack snälla du för kommentaren om mina dockor, såg den inte förrän idag. Vad glad jag blev, och rörd, självklart får du beställa om du skulle vilja det.

Anonym sa...

Fint med gamla foto och historia, har själv lite gamla dokument och dagböcker och foto från vår släkt. Om jag hade haft tid, hade jag satt in foton i nya men bra album så att de kan besvaras till våra tjejer.

Anonym sa...

Staselig navn på en staselig dame, så bra at bildene er blitt tatt vare på!!!

He, he skal vel ikke inn i regjeringen deres så det er vel ikke så farlig... =0)

Anonym sa...

Jag testade att printa min favorit bild på canvasduk hos på väggen. Det blev underbart!

titta på www.pavaggen.se

Minna Mercke Schmidt sa...

Så underbara bilder! Och det bästa är att du vet vilka de är på bilderna. Grattis!!! Ha en riktigt skön helg!