lördag, oktober 21, 2006

Flitiga Myran

hade ett inlägg om sommarens sista blombukett. Igår, den 20 oktober, plockade jag den här buketten. Det är rosor, lavendel, rosenskära och luktärter, alla plockade i min trädgård. Buketten doftar ljuvligt och jag suger i mig sommarens sista dofter.

Fredag kväll blev en myskväll med lite gott. Räkor med tilltugg. Provade färdig Aioli, av märket Gourmet, på burk med smak av chili och lime. Inköpt på Coop. Kan varmt rekommenderas, särskilt limesmaken. Mmmm!

Visar också en bild på en av mina samlinga - små parfymflaskor. De ska förhoppningsvis snart få glashyllor istället för dessa vanliga, lite tråkiga vita.

Trevlig helg önskar jag Er, alla mina bloggvänner.

5 kommentarer:

Tia sa...

Vakre blomster :)
og du har en flott samling av parfymeflasker!
Ha en flott helg Minne!

Hulda sa...

Fin bukett blomster sist i oktober. Nydelige ting du har kjøpt på shopping også.

JULIEK sa...

Ja nu njuter jag virkelig av hagen siste blommer. Man setter ekstra pris på dem nu nær man vet at dom snart inte finnes mer.

elin1976 sa...

Så flott bukett med blomster du har plukket.
Jeg kan bare drømme om å finne blomster i min hage nå.
Håper du får en fin søndag :o)

Anonym sa...

Tack raring för din söta kommentar hos mig:)