måndag, oktober 09, 2006

En förstukvist växer fram

Det här har maken arbetat med i helgen. Dörren in till grovköket ser ganska tråkig ut mot en likaså tråkig sydsida på huset. För att pigga upp sidan men också för att skydda dörren mot oväder så bygger vi nu en lite förstukvist till den. Här en bild på dörren innan arbetet och sedan när det kommit en bit på väg. Den underliga konstuktionen som hindrar passage är bara tillfälligt stöd för de gjutna plintarna. Visar fler bilder när vi kommit längre. Men i helgen blir inget gjort för då åker vi till Stockholm. Längtar, längtar. Idag har jag fixat till en lite födelsedagskorg till dotterns pappa som fyller jämnt. Han gillar matlagning så i korgen finns lite smått ochg gott så han kan laga till ett par goda middagar till sig själv och kärestan. Ska snart iväg på mingelparty med vin och tapas.

Vad gäller min utmaning så har jag försökt redigera den flera gånger för att få den som en lista, men det är hopplöst. Nu har jag gett upp. Den är inte lätt att läsa som den är nu men den som orkar kan försöka. Det funkade inte heller att länka till dem jag utmanar. Sorry! Better luck next time!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig födelsedagspresent!

vero sa...

..du, sånna där korgar är alltid mysigt att både få och ge. Jag skulle faktiskt vilja se fler korg-möjligheter ute i butikerna. Annars kan man ju alltid göra en sån som du gjort.

Anonym sa...

Åh du, nu har jag kommit på fler butiker om du vill...Koffert,har inte varit där men verkar ha trevliga grejor med i inredningstidningar, Carin&carl,dyrt men vackert Turquoise, orientaliskt men otroligt vackert. Hoppas att nåt blir bra och ha det så bra!!

Anonym sa...

Så fin presang, mye godt i den kurven ser jeg, håper den ble godt mottatt! Jeg har samme problem som deg med utmaningen, ble ikke noe vakkert syn på min blogg heller :( Akk, ja....Blir spennende å se når dere er ferdig med utbygningen!

Ingrid sa...

Ser ut som en kjempekoselige presang!

Timotei sa...

Så flott presang! En kurv kan en jo fylle med alt mulig! Det blir spennende å se hvordan det går videre med utbygningen.

litenIda sa...

For en flott presang! Den hadde jeg blitt glad for! Jeg har, endelig, fått svart på utfordringen din. Svaret ligger ute på bloggen min! :)

Anonym sa...

Väldigt trevlig födelsedagspresent, tycker även han som fick den!