lördag, oktober 07, 2006

Äntligen utmanad!

1.Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? "hon har opererat bort några stinkkörtlar som man har under " Det är ur Mossvikenfruar av Emma Hamberg. En underbar bok som gör en glad! 2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? En bokhylla full av böcker och tidskrifter. 3. Vad var det senaste du såg på tv? "Jordan rättsläkare", igår kväll. 4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 18.25. Den är 18.29. Håller på att passa en paj i ugnen, det är därför jag har koll. 5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Sonen i sitt rum som småpratar med kompisar via datorn. 6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Gick ut till garaget och sa till maken att maten snart är klar. 7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? In i ugnen på min spenatpaj med fetaost som jag lagar. Måste springa iväg och kolla igen nu. 8. Vad har du på dig? Svarta jeans, svart kortärmad tröja, svarta strumpor och ett svart förkläde. Vad fantasifullt! 9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Brukar alltid drömma mycket. Inatt var det att jag fick träffa min dotters nya pojkvän. (Hon har ingen just nu tror jag ;) 10. När skrattade du senast? När jag skojade och retades lite med sonen. 11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Svartvita foton på olika familjemedlemmar och bokhyllor fulla med böcker. 12. Har du sett något konstigt på sistone? En underlig konstruktion som maken byggt för att hålla plintar till verandan på plats. (Ska visa foton på den sen) 13. Vad tycker du om den här utmaningen? Jätteroligt att äntligen bli utmanad. Har tittat avundsjukt som alla som blivit det förut. Känt "jag vill också" ;) 14. Vilken var den senaste filmen du såg? "Efter bröllopet" med Mads Mikkelsen och Rolf Lassgård. Helt fantastiskt underbar!!! Måste ses!! 15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Allra först flygbiljetter till Thailand och hälsa på sonen. Sedan kanske ett större hus så jag fick plats med ännu fler loppissaker. Och anställa en städerska! 16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Min mormor var från Brasilien och hette Maria daGloria Capote Valente. 17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Förinta alla vapen. 18. Tycker du om att dansa? Tyvärr inte. Det vore roligt att gilla det men det gör jag faktiskt inte. 19. George Bush? Not like. 20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Mina barn heter Felicia, Felix, Alexia och Fabian. 22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Ja, vinterhalvåret i något varmt land. Thailand kanske. 23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Säga: Välkommen. Din dotter, mamma, pappa, mor- och farföräldrar har väntat på dig och längtat efter dig. Nu kan ni vara tillsammans för alltid! 24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna? ">Ella, Linda, Vero och Daisy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Minne:)
Så masse oppdateringer det var her da!Håper du får en trivelig helg, kram fra Anniche

Lindas trädgårdsblogg sa...

Hej Minne! Vad kul att du utmanat mig! Dock bestämde jag mig för några månader sedan att sluta svara på enkäter på min blogg, så jag passar utmaningen vidare till någon annan hugad! Det är första gången jag hälsar på hos dig och du har en himla fin blogg. Och vad spännande ställen du har i trädgården, superfint! Ha en fortsatt trevlig kväll!

vero sa...

Hej!! Tack för utmaningen. Det kanske kan va kul att läsa mina svar fastän jag svarat Lantliv först... Som sagt...alltid roligt att få veta mer om sina bloggvänner.