måndag, maj 04, 2009

Tröst

Förlåt om jag bara tjatar om mitt rensande här i trädgården. Hur kul kan det vara att bara höra om det hela tiden? Men idag var jag tvungen att trösta mig lite efter att ha varit hos tandläkaren. Jag lagade ett pyttelitet hål efter att ha varit på undersökning och röntgen för ett par veckor sedan. Där emellan hade jag tid hos en tandhygienist. Så idag var allt klart och jag fick räkningen. 2700 kronor. Hick!!!! Alltså hur många vackra plantor kunde jag inte fått för de pengarna? Känns inte alls kul med, men nu har jag i alla fall hela och rena tänder. Det får man ju vara glad för. För att trösta mig var jag tvungen att shoppa lite. Det blev en underbar sommarklänning med rosor på från KappAhl. Och ett par somriga jeans med kortare ben. (Vad de nu heter) När jag kom hem skulle jag egentligen skrivit lite text men var tvungen att trösta mig lite till. Så jag gick ut och rensade färdigt min rabatt. Så nu ska jag bara lägga klart kullerstenen och plantera lite. Trädgårdsarbete är världens bästa terapi. Men jag grämer mig ändå för de där pengarna!!!!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag förstår precis! Men hela, fina tänder är på sitt sätt guld värt. (Jag är faktiskt inte tandläkare, hihi!)

Det blir ju ursnyggt runt din damm! Verkligen smakfullt!

/G

Anonym sa...

Capri-jeans heter det tror jag. Fast det jag ville säga är att din blogg är otroligt inspirerande och trevlig. Vi har just köpt hus och därmed fått en tomt på ca 2000 kvm där INGENTING är gjort annat än ett försök till gräsmatta så jag formligen dyker över alla trädgårdstips !