lördag, maj 23, 2009

Rapport från ett tåg.

Sitter just nu på tåget på väg till Stockholm. Utanför fönstret rusar landskapet förbi. Bedövande vackert. Jag vill inte läsa. Bara sitta och titta ut på allt det vackra utanför. Blommande gula rapsfält. Gröna hagar med betande hästar och kor. Välansade trädgårdar och kolonilotter, en och annan blå sjö och björkar i sin mest ljusgröna vårskrud. Det är tyst och lugnt i vagnen. Snart ska jag äta min lunch. Kycklingspett med couscous. Om jag får lust att läsa senare har jag både tidning och bok. Om jag blir trött så sover jag en liten stund. När jag kommer fram kommer min bror och hans fru och möte med sin ljuslockige lille son. Sedan åker vi hem till deras vackra hus och sitter i deras uterum. Livet är gott just nu!

2 kommentarer:

Sussi sa...

Solen börjar titta fram i Stockholm efter gårdagens och förmiddagens regnande, :)

nettan sa...

LÅTER MYSIGT..var rädd om dig i stora staden..;-)
kram N