tisdag, maj 12, 2009

Före och Efter

Efter att ha fått växa ganska fritt under några år fick mina olivträd finna sig i att bli lite klippta och uppstramade i år. Kanske var jag lite mesig men jag var rädd att ta för mycket. Jag kanske tar lite mer till hösten igen. Klipper ni era olivträd mycket? Istället för zinkhinkarna fick de en lite mer Provencalsk touch i lerkrukorna. Fint mot den vita muren. De avklippta grenarna har jag satt som sticklingar i en annan kruka. Ska bli kul att se om jag lyckas få fler plantor.

1 kommentar:

nettan sa...

Hej igen..jag skall nog ta mig till antikhandeln en dag.. den gamla pallen är en träbock min man hade på jobb när han var målare.. inte ens gammal men visst blev den fin..
jag har oxå ett oliv träd men har inte vågat klippa det.. blev lite inspirerad nu.. tyvärr har det lite bruna blad men många knoppar...
ha en bra dag solen skiner ju..
kram N