onsdag, maj 13, 2009

Min härliga eftermiddag

I bakluckan på min bil packade jag in alla dessa underbara blommor som jag köpte på Blomsterlandet. Där strosade jag runt en bra stund och tittade på allt fint. Men innan det hade jag tagit vägen om Trädgårdshandeln i Limhamn. Där har jag aldrig varit innan och blev mycket glatt överraskad. Vilket underbart ställe! Jag gick i ösregnet under mitt paraply och bara njöt. Dit ska jag snart igen. Blev sugen på en klotlönn som jag såg där. Den skulle passa fint på framsidan där vi ska byta ut en buske. Från Blomsterlandet åkte jag till Granngården för att hämta mina knäskydd. Då fick jag syn på en antik och prylaffär som jag förstås måste besöka. Där hittade jag ett fint lakan i linne med spets som jag tänkte ha till duk. Ett par örngott broderade med bokstaven T, som är första bokstaven i min mans namn, hittade jag också och så två uppläggningsskedar i nysilver. Summa sumarum 120 kronor. Duktyngderna i form av rosor köpte jag häromdagen.På väg hem köpte jag lite bröd..... och väl hemkommen lagade jag en thailändsk kycklinggryta. En mycket lyckad och avkopplande onsdagseftermiddag. Snart väntar spikmattan och sen sover jag gott.

4 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hej! Jag såg precis att du kikat förbi. Vad glad jag blir. Självklart är du ju välkommen tillbaka hur mycket du vill :)

Vilken god mat det ser ut att vara. Mums! Det är så roligt att laga mat men ibland blir jag så less också. Kanske för att jag i princip alltid gör maten också. Det är så skönt när man blir bortbjuden på middag. En fröjd att få sätta sig vid dukat bord :)

Kram Josefin

nettan sa...

Hej du.. vart ligger den antik affären ??claus halllen vid djursjukjuset??
ha det gott och tack för all inspiration du ger mig.. kram n

In my house sa...

Hallo,,, å tack för titten inne hos mig =) kul med några "nya" "ansikten" =)

Mysig dag önskar jag dig!

Kram josse

Anette sa...

Vad det såg gott ut med thailändsk kycklinggryta....mums

Ha en fin dag

Kramar @nette