söndag, maj 27, 2007

100 inlägg!!!

Oj oj oj, vilket jubileum. Då ska ni få följa med och få en lite titt på min väninna E:s koloni. Från en stuga full med skrot och en helt igenväxt tomt, har hon skapat den ljuvligaste idyll man kan tänka sig. Ett vitt litet hus och en fantastisk trädgård med bara vita blommor. Med symetriska rabatter i engelsk stil Tänk att kunna vara så konsekvent. Den här fina grinden möter man på väg in. Jag är mycket svag för gamla järngrindar. De är så vackra! Strax till höger om entrén finner vi den första rabatten där vita Iris blommar välkomnande! Och snart tar de vita rosorna över. Framme vid stugan möter vi denna syn! Ojdå! Här har det visst smugit sig in lite färg på blommorna! Sä här ser det ut när man står i dörröppningen och tittar ut över trädgården. Tyvärr blommar inte allt än men jag lovar ta fler bilder senare. Imorgon blir det lite interiörer! Jag har haft en mycket trevlig dag hos väninnan och det är alltid lika roligt att träffa en annan trädgårds-och inredningstokig och inspirera varandra. Tack E. för att jag får visa din idyll!

12 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Vilken underbar trädgård och så gullig stuga..trädgårdsmöblerna gillar jag och alla detaljer..ser fram emot fler bilder från detta ljuvliga ställe..Kram Anette

MODERN COUNTRY sa...

Så mange flotte bilder! Herlige hagebilder og mange nye ideer, thanks!!

MODERN COUNTRY sa...

Vet du jeg linker deg jeg hvis det er greit? Hei på deg!

Anonym sa...

Hälsa vänninan att hon hade det verkligt fint!!!Ha det gott! Visst är det kul o träffa likasinnade!/ Åsa

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så vackert din vännina har det! Och som du säger, att kunna vara så konsekvent, svårt när man gillar mycket men helt klart var det fint med allt det vita! Vackert med vita iris och såna snygga utemöbler!! Kottarna var fina med och helt klart, det är ngt visst med järngrindar! Du har en otroligt vacker trädgård du med, och den lilla ängeln som satt där vi vattnet i ngt inlägg under var ju bara helt bedårande! Kul grej med trappan... Mari.

Elzie sa...

Hon har verkligen lyckats få till det.
Såg att det stod 52 på ålder på dig. Vet inte om det "gills" än, men gör det det så är vi lika gamla. Kul att hitta ännu en 50+are.
Kram Elzie

Minne sa...

anette; fler bilder kommer snart!
Modern country; bara trevligt om du länkar till mig. Jag haredan länkat dig;)
åsa, jag ska hälsa henne. Hon kommer bli glad!
Mari; tack för dina rara ord. Ja, visst har hon fina trädgårdsmöbler! Min ängel älskar jag. Hon sprider lyckosand!
elzie; javisst är jag 52. Bra ålder! Jag hittar inte din blogg. Skriv igen med bloggadress

Stina sa...

Vad vackert! Kram

Färjtorp sa...

Vilken fin blogg du har!
Många jättefina bilder.

/Johanna

Anonym sa...

Can I simply just say what a relief to uncover someone who actually knows what they're discussing on the net. You actually know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people have to look at this and understand this side of your story. I can't believe you are not more popular since you most certainly
have the gift.

Feel free to visit my web page - koch dich schlank

Anonym sa...

Greetings I am so delighted I found your blog page, I really found you by accident, while
I was searching on Google for something else, Anyhow
I am here now and would just like to say many thanks for a incredible post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t
have time to read through it all at the moment but I have book-marked it and also
included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the superb jo.


My blog ... aktien kaufempfehlung

Anonym sa...

When I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added-
checkbox and now each time a comment is added I receive 4 emails with the exact same comment.

Is there a means you can remove me from that service? Cheers!



Here is my web blog; rapsöl ungesund?