måndag, maj 07, 2007

På begäran

från en kär vän lägger jag ut några bilder på senaste projektet. Helgen har tillbringats i trädgården med att plantera allt jag köpte. Här en bild av en av rabatterna i min lilla hörna, kallad "Sommarstället". Det är olika Funkior (Hosta) längst in mot muren som är skuggigast. Sedan är det ett par jättedaggkåpa och en vit lilja. I mitten tronar en stenängel och några Bocciaklot som var över får vara med och dekorera. Har jag tur så rostar de snart! En pytteliten hörna av sittplatsen skymtar på nästa bild. Tonårssonen hjälpte till att gräva ett av hålen till plommonträden som också funnit sin plats.

5 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Å det skal vel bli herlig når blomstene vokser opp og gir deg masse glede!Den søte Steinengelen passer vel på at alt går bra :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina trädgårdsbilder du har visat i senaste inläggen!! Och den planteringen med hosta och ängeln var ju bra för läcker!! Tjusigt! Mari.

Anonym sa...

Vad fint det blev i rabatten. Både Funkia och Daggkåpa är fina perenner, min favorit är Daggkåpa, gillar att blanda dess blommor i buketter... med funkiablad. Så ängel du har - jag letar just efter en trädgårdsängel men inte hittat någon ännu =)

FO - 2 sa...

Det blomsterbedet blir fint! (:
Nydelig med en engel til å passe på. (:

Anonym sa...

Vilka jätte fina foton du har här och jag blir ju ännu mer inspirerad av att börja fixa i min trädård i skärgården också...

Kram Kram