onsdag, maj 23, 2007

Nu blommar det

Vilken lyx det är att komma hem vid femtiden från jobbet, solen skiner och luften är varm. Kasta av sig jobbkläder och krypa i "myskläder"ta på sig träskorna och gå en tur och titta till trädgården. Idag på min runda så såg jag att Digitalisen slagit ut. Jag älskar gammeldags blommor och har bl.a digitalis, stockrosor och lavendel. För en tid sedan planterade jag också en liten buske- en trädgårdsprakttry. Den blommar så här fint idag, fast den är ganska liten. Hoppas att den blir stor och präktig om några år. Vid dammen, som städades och sattes igång igår, står vacker blå Iris i blom. Jag avrundar turen med att sitta en stund och låta solen värma mitt ansikte. Att ha stora barn som inte kräver massa insatser efter jobbet är också en lyx. Att kunna sitta i solen, läsa en tidning eller lägga sig och vila. Idag känns livet bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin try.. som blommar nu! och digitalis.. visst är de charmiga!! Fint vatten blänk!Trevlig helg! /Åsa

Anonym sa...

Så vakkert ..
Ønsker deg en god pinsehelg ;)