söndag, maj 13, 2007

Kärt besök

hade vi under helgen av min bror. Han tog en snabbvisit i sin forna hemstad och det var mysigt med middag och småprat. Trots det hann vi med en hel del i trädgården. (Förlåt om vi var lite tråkiga emellanåt) Vi hämtade drygt två ton singel och krattade ut i "diket" som blev efter stenläggningen. Resultatet blev riktigt lyckat och nu slipper vi helt ogräsrensning där. Eftersom vi fick både sand och singel över så högg vi in på en liten gång bakom blomrabatten mot garageväggen. Oj, oj, oj så prydligt allt ser ut! Inte så mycket romantisk shabby chic här inte, men maken gillar denna lite stramare stilen. Så vi får kompromissa lite och detta är helt ok för mig också. Här ser ni maken "in action" och resultatet. Det här är faktiskt bara en bråkdel av vad vi hann med. Maken byggde ett planteringsbord till mig också, vilket jag målade/oljade vitt. Jag lade en kant kullersten utmed min nya stenlagda uteplats och hann plantera lite också. Inte konstigt at vi inte hann laga mat i lördags utan fick hämta pizza. Ni ska få se allt så småningom. Men jag måste säga att jag har världens duktigaste man. Bordet blev så himla fiiiiint och jag är helnöjd. Om några dagar kommer mer kärt besök. Bonusbarnen, makens döttrar, med ett av bonusbarnbarnen. Det ska bli så kul och mysigt! Och BOKEN har kommit med massor av inspiration och underbara bilder.

5 kommentarer:

FO - 2 sa...

Det ble flott! (:
Dere går en fin sommer i møte kan jeg se, i flotte omgivelser! (:

Anonym sa...

Ni är så otroligt duktiga på att fixa i eran trädgård, men lite orolig blir jag när jag läser att ni knappt hinner äta... hi hi !!!

Mycket fint med stenläggningen och singel och det är ju helt perfekt att slippa allt ogräs.

Jag blir ju så avundsjuk på er som har vackra grönskande trädgårdar redan nu... Här hos mig har vi inte ens fått några blad på björkarna ännu... knappt att gräsmattorna är gröna heller. Men snart så...

Så otrolig fint ni har måste jag säga.

Boken ser jätte intressant ut... Vill också ha en sådan.

Kram Kram
Carina

LantlivsAnette sa...

Oj oj vad fint ni har fått det i trädgården..jag blir så himla imponerad för jag vet hur tungt trädgårdsjobb är..då passar det bra med lite hämt pizza..njut av boken..jag har inte beställt den än,men jag måste nog jag med Kram Anette

Anonym sa...

Ja härligt med en riktig trädgårdshelg.. och fint blev det! =)
Vad har du köpt för bok?? kan itne se riktig=) /åsa

Jordgubbar med mjölk sa...

Åh, den boken vill jag också gärna ha! Vad fint ni har det i trädgården! Ha en trevlig kväll!