torsdag, maj 03, 2007

Välkommen sköna maj

Det är så underbart väder varje dag och jag spritter i hela kroppen av iver att få arbeta i trädgården. Jag har inte tid eller lust att jobba, utan vill bara vara ute i trädgården hela tiden. Här är en bild på mina tulpaner som jag satte i höstas och som nu blommar så vackert tillsammans med syrenen. Hos grannen blommar detta överdådiga och pampiga träd. Vackert så man kan gråta. Jag njuter av det varje dag när jag kommer hem från arbetet. Grannarna har just flyttat och den nya grannkvinnan kommer om tre veckor. Spännande att se vem det blir! Efter jobbet idag tog jag en tur till det nyöppnadet Blomsterlandet. Där köpte jag två plommonträd, Viktoria och Opal. En massa andra växter till min hörna blev det också. Jättedaggkåpa, jätteprästkragar, kantnepeta, vita liljor, flera sorters Hosta och dubbel rosa Flitiga Lisa. En schersminbuske och en trädgårdsprakttry slank också med. Oj, oj vad pengarna rinner iväg snabbt när man köpet växter. Men man kan ju njuta länge av prakten sen. Lovar att visa bilder snart. Jag hann inte plantera något för jag gick fram och tillbaka på våra nylagda plattor och stampade och sopade ner sand mellan springorna. Jättekul! Godnatt, jag kommer att drömma vackra vårdrömmar, det känner jag på mig!

6 kommentarer:

Poppins sa...

Så vackert med tulpanerna. Och trädet också.

FO - 2 sa...

Ja. Dette var vakkert! (:

Opal plommer er gode! (:

Anonym sa...

Vakkre tulipaner.
Plommer er så godt ;=)
God helg.

Anonym sa...

Men gud så vackert träd! Jag planterade två shersminbuskar för två år sen som dock inte ännu har blommat, får se om de gör det i år..

Pulsatilla sa...

Så fine bilder av tulipan og syrin - og er det kirsebær som blomstrer hos naboen?

Spennende å følge med på trädgården din og plantehjørnet - regner med vi får se bilder utover sommeren?

Pernilla sa...

Vilket vackert träd! Spännande att se bilder på ditt eget trädgrådsslit sen, vilket jobb!