onsdag, juli 01, 2009

Pust

Sommaren är verkligen här. Tyvärr har inte min semester börjat än, men efter jobbet är det ljuvligt. Maken har semester vilket betyder färdiglagad mat ( i alla fall ibland). Poolen är inbjudande sval efter en svettig dag på kontoret. Jag slänger mig i och bara njuter. Efter det en middag på trädäcket och kaffe i solstolen medan solen värmer och sakta sänker sig. Det kan hända att jag slumrar till lite. Maken jobbar så mycket han orkar i värmen med plank och dörren till cykelskjulet. De här söta korgarna fick jag syn på i söndags då vi tog en tur till Flora Linnea i Helsingborg. Två stycken stod det på golvet under ett bord och jag dök på dem. Jag kände mig glad resten av dagen. Ha, ha kanske är man lättroad! Den söta lilla saxen bredvid kunde jag heller inte motstå. Den är toppenbra att klippa bort överblommade blommor med. Nu ska jag ta mig något kallt att dricka. Håll tummarna att sommaren fortsätter precis så här. Me like!

2 kommentarer:

nettan sa...

jag har beställt sommar fram till september... så håll tillgodo.. me like to.. kram N

♥Min Eden♥ sa...

En ros-sax har jag också på önskelistan...! Söta korgar !!!