måndag, juli 06, 2009

Utsikt från min pool

Istället för att vara duktig och skriva 5300 tecken har jag idag mest legat i poolen. Och strosat runt i trädgården och ryckt ett ogrässtrå här och där. Eftersom jag läste att njursten kan utlösas av stress tänkte jag att det var bäst att ta det lugnt. Viveka med bloggen Humlebacken visade ett inlägg med utsikt från sin pool. En kul idé tänkte jag och tog kameran med ner i poolen. Det här ser jag! Underbar blommande och väldoftande lavendelhäck! Uterummet och våra härliga solstolar! Äppelträdet som har fått exakt fyra kart i år! Mitt planteringsbord och hörnet på garaget där stockrosorna just slagit ut och rosenvialen blommar vacker men luktlös! Och så en bit av grillen/ muren med ingången till grovköket i bakgrunden. Jag kunde också se en hel del ogräs i ögonhöjd, men det valde jag att inte visa så mycket av. I alla fall har dagen hittills varit underbar. Snart ska jag laga pasta med en kanongott recept jag hittade i Sydsvenskan häromdagen. Med tomatsås, grädde och mozarella.

1 kommentar:

Viveka på Humlebacken sa...

Hehe vad kul! det blir härliga bilder när man tar dem från poolen:)
svar: Du gissar rätt, jag hittar på - Micke bygger:)