tisdag, juli 28, 2009

Lavendel

Jag sitter just med fötterna i ett fotbad med lavendel från trädgården. Jag har massor av lavendel i min trädgård. Jag älskar lavendel! Men inte visste jag att den spred sig som attan och trivs utmärkt i singel. Idag har jag rensat massor av små lavendelplantor som slagit rot i singlet på framsidan. Det är ju inte riktigt meningen att den ska växa där! Mina armar känns just nu förlamade av allt rens och trädgårdsarbete idag. Hur gör ni med ogräs som växer i singel? Jag trodde nog att det skulle vara underhållsfritt. Är det någon som har ett bra tips? Ska man kanske kratta mycket så det aldrig slår rot? Maken bygger staket och en fin dubbel stalldörr. Kommer att visa bilder på det snart. Det blir jättefint och så mysigt att kunna öppna bara överdelen av dörren när man t.ex väntar besök. Eller bara vill ha lite kontakt med gatan utanför. Jag älskar ju portar och dörrar också så det fotar jag gärna när jag hittar. De här ovan är förstås från vår senaste resa på Gotland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag har hört att det ska gå bra att bränna bort ogräset med gasolbrännare odyl. Har inte provat själv men gräset ska tydligen vara stendött (fyndigt!) efter cirka 3 dagar.

Hälsningar annika