söndag, juli 26, 2009

Jag längtar tillbaka

till underbara Gotland. Men också till sol och värme. Två veckor har gått av semestern. Tre veckor kvar. Jag känner att jag behöver med sol. Mer vila, mer sömn, mer slapphet, mer sysslolöshet. Mer av allt! Den här vackra väderkvarnen såg vi på Gotland. Sonen är fotograf. Han tog hundratals bilder. De här trästegarna mellan hagarna tycker jag är så charmiga. De heter säkert något speciellt. Jag minns dem från min barndom och hade inte sett dem på länge när de plötsligt dök upp överallt. Något annat som var så vackert på Gotland var dikeskanterna. Gotland har tydligen fått pris för att de inte klipper dikesrenen. De blommade så vackert med vallmo, blåklockor, hundkex och allt möjligt annat. En fröjd att färdas längs vägen. Något att ta efter i resten av landet tycker jag!

1 kommentar:

nettan sa...

VI FÅR FÖRSÖKA MED SOLDANS... JAG VILL OXÅ HA SOL
KRAM n