torsdag, juli 16, 2009

Beck & Rep

Idag hittade vi en underbar plats till. Beck & Rep som tillverkar egna rep och snören, samt en massa andra bruksföremål. Vilken oas! Beläget på södra Gotland vid ett gammalt stenhus under stora skuggande träd. Trädgården var sagolik och jag hade kunnat flytta rakt in vilken minut som helst. Jag älskar rep och snören av alla de slag. Vi köpte några vackra haspar och hänglås till vår nya port, ett snörnystan och lite andra vackra saker. Jag visar bilder på det en annan dag. Till min stora glädke hittade jag ett vackert gammalt fönster för endast 35:- men när vi skulle ha in det i bilen så var det för stort. Så det fick vi lämna tillbaka och jag grämer mig mycket. Det hade blivit ett så vackert blickfång i trädgården. Vi har haft en underbar dag och kört ända ner på den sydligaste spetsen och förstås tittat på Hobergsgubben. Vi körde kustvägen dit som var bland det vackraste jag sett. Det är så mycket att visa men jag får ta kustvägen i ett annat inlägg. Jag måste säga att jag är helt betagen av Gotland. Vi har det underbart och solen skiner varje dag.

1 kommentar:

nettan sa...

VILKEN AFFÄR.. DÄR VILL JAG OXÅ GÖRA ETT BESÖK...
KRAM n