lördag, juni 27, 2009

Mina loppisfynd

Jaha då var sommarens första loppis avklarad. Det första jag fyndade var denna gräddkanna. Det visade sig att svärfar brukade svetsa ihop sådana som ung. Han berättade att den här mindre kannan var för grädde och rymde 30 liter i motsats till de stora mjölkkannorna som rymde 50 liter. Numret på kannan visade vilken gård den tillhörde. Det var lite bonus med dessa fakta om mitt fynd. Sedan lite småfynd i form av dessa Blåmönstrade fat från Gustavsberg, en liten pajform och en fin "prinsesskopp" med fat. Om ni förstorar bilden och tittar noga så ser ni att det är små kronor på koppen och fatet. Gulligt tyckte jag. Så hittade jag en piedestal också som jag länge velat ha. Den ska förstås målas vit, så ni får tänker er den sådan. Efter loppisturen kopplade vi av hemma i trädgården med bad i poolen, vila i solstolen och en mysig grillmiddag med kyckling, färskpotatis och sweetchilisås. En perfekt sommarlördag.

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Mjölktunnorna är för härliga. Jag har också 2 av dem...det är nostalgi över dem!

nettan sa...

tack för infon men jag kom inte i väg.. många fina fynd... du gjorde.. kram N