söndag, juni 14, 2009

Det är vackrast när det skymmer

Jag kan berätta att jag haft en skön helg. Plötsligt hade jag energi igen och jag har städat garderob, tvättat massor av maskiner tvätt, plockat, fixat och donat. Och städat hela huset! Det är en härlig känsla nu att sitta här i ett nystädat hem och känna att jag funkat riktigt bra igen. Och i går kväll var jag på 60 års fest hos väninnan E. Ingen kan tro att hon är 60, speciellt inte när hon plötsligt svepte ut i en salsa på vardagsrumsgolvet där hemma. Och sedan fick hon med mig ut i den kalla men ändå heta Malmönatten. Det var åratal sedan jag var ute på nåt ställe, men plötsligt fann jag mig mitt bland hundratals dansande, gungande, sjungande männsiskor som trängdes på dansgolvet på Cuba Cafè. Latinomusiken dunkade och det var svårt att låta bli att gunga i takt. Och solen har visat sig lite grann också både igår och idag. Jag känner mig riktigt glad och nöjd! Om fem dagar är det midsommarafton!

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Här känner jag igen mig.
Tycker du har så fint i din trädgård.
Annika