söndag, februari 08, 2009

Vindsröjning

Idag har jag faktiskt haft en del energi över, något jag saknat hela detta året efter att jag var sjuk. Jag visste att jag hade några gamla fina ramar sparade sedan vi flyttade från vårt sommarställe. Idag rotade jag fram dem och torkade av den värsta smutsen. Sedan placerades de på en nyuppsatt tavellist i gästrummet som vi så mått börjat göra iordning. Jag kommer nog inte att måla dem vita eftersom jag tycker att de är vackra som de är. Vad tycker ni? Måla vita eller inte? Det här gamla bordet kommer från mitt barndomshem. Det stod vid flygeln och där förvarade min pappa alla sina noter. Han är död sedan länge men jag kan fortfarande se och höra honom spela på flygeln och sjunga för mig: Den första gång jag såg dig... Min älskling du är som en ros... Det går en vind över vindens ängar...och andra svenska visskatter. Jag älskar fortfarande dessa visor. Det här bordet ska dock bli vitt och jag har ägnat dagen åt att grundmåla. Senare kommer ett inlägg om hur det blir när det står på plats i gärstrummet.

3 kommentarer:

Bea sa...

Vita ramar eller ej..beror på vilken färg det övriga kommer att bli. Men snygga gamla ramar ändra inte jag - smaksak :)
Härligt med minnen, det kan ingen ta ifrån dig, det bästa du har - trevligt.
Ha det gott! /Bea

Anonym sa...

Måla alla ramar svarta kanske?
Vilken fantastiskt fin plats ni gjort till torkvindan, WOW. Måste nästan(!)vara kul att hänga tvätt där eller?
Trevlig blogg du har, kommer att titta in fler gånger.

http://rosalucia.bloggagratis.se

http://utekatten.bloggagratis.se/ sa...

Jag skulle inte måla ramarna. Härlig blogg.

utekatten