torsdag, februari 05, 2009

Trädgårdsdrömmar

Bloggen Handplockat har startat utmaningen Trädgårdsdrömmar där man bloggar om sin egen eller någons annans trädgård alla torsdagar i februari. Det var en jättebra idé tycker jag och hänger härmed på. Drömmar om trädgården har man ju hur många som helst nu.
Den här underbara rosen som bara blommar och blommar hela sommaren kan man ju inte sluta drömma om. Helt enkelt underbar! Maken vill klippa men då skriker jag högt!!!! Här en nyplantering från förra året med buxbom och jättedaggkåpa. En liten ängel vakar i mitten och några boule-klot ligger och ska rosta fint. Mot slutet av sommaren såg man inte röken av vare sig ängel eller klot, så mycket hade det växt. Precis utanför köksdörren några trätunnor med kryddväxter att plocka in färska till middagen! Och så en skymt av uterummet som blir underbart varmt så fort solen bara vill titta fram. Den drömmer jag allra mest om just nu. Kom solen, kom.

3 kommentarer:

Handplockat sa...

Kuul att du är med
underbara inspirerande bilder, och vilken fin stensättning runt torkvindan ;)
jag länkar till dej nu!

så kan du nästa vecka länka till själva utmaningen
på denna länk så folk hittar dit om de åxå vill vara med
http://mittval.blogspot.com/2009/02/tradgardsdrommar-i-februari.html

Ha en toppenfredag
vi håller på att snöa in... det gör ju inte att man längtar mindre efter våren...

Anonym sa...

Här var en blogg jag inte besökt förut! Så trevlig du ser ut att ha det - många fina bilder!
Titta gärna in hos mig om du har tid och lust!
Trevlig helg önskar Växthusmadam

Annika Christensen sa...

Oj vad kul med en ny trädgårdsblogg.
Fint det blev för torkvindan och jag ser ju och förstår att det är ert paradis.Måste läsa mera och se var detta paradis ligger.
annika