torsdag, februari 26, 2009

Trädgårdsdrömmar

Detta är egentligen sista torsdagen som utmaningen ska pågå enligt bloggen Handplockat. Men hon tänker köra några veckor till och kanske hänger jag på. Jag tänkte visa de tre saker som jag är allra nöjdast och gladast över i min trädgård. Den här bilden på platsen där vår torkvinda finns har visats förut. Men den måste ändå få komma med. Jag tycker det blev så fint och det har faktiskt blivit lite roligare att hänga tvätt. För att inte tala om att ta in den soltorkade väldoftande tvätten! Men en vacker dag hoppas jag att där står en torkvinda i trä, då blir det ännu mysigare.Den andra saken jag vill visa är vår grill. Den har också varit med för länge sedan. Men den är också en riktig favorit. Den lilla grillen är när man inte är så många, är man några fler så använder vi den större och är vi riktigt många så använder vi båda. Locken av trä ska i år bytas ut till gjutna lock i betong. Vackrare och hållbarare! Och så det allra underbaraste av allt... min pärla som är värd varenda krona ... poolen! Som gör att man utnyttjar varje solig timme på sommaren och också slipper att dagligen packa matsäck och dra iväg till badplatsen. Den tillhörande uteplatsen med trädäcket utnyttjas flitigt hela sommaren av familj, släkt och vänner. Ska ni bygga pool, så bered er på att bli populära och få många gäster sommartid ;) Det finns andra saker som jag också är glad för i trädgården men dem visar jag en annan dag.

3 kommentarer:

Njut i din trädgård sa...

jättefin stensättnin under torkvindan!

Anonym sa...

Vad roligt det har varit att köra trädgårdsutmaningen. Det känns lite tomt och tyst om vi ska lägga ner nu. Ska vi inte köra vidare på något sätt?

Viveka på Humlebacken

Angelica sa...

Hej vilken fin blogg du har!

Första titten... Grillen liknar vår (flitigt använd) och är superfin, och poolen - vilken lyx!!! Tittade på dina högar med inredningsmagasin *skrattar* känner igen mig ;D

Många kramar

AngelicaE