lördag, februari 07, 2009

Och nu blir det reklam

Sista tiden har vi haft problem med tvättmaskinen och plötsligt har den lagt av helt. Då är det bara att inse att det är dags att inhandla nytt. Vi har ju grovköket som en punkt på vår Att Göra lista, men hade kanske tänkt vänta lite. Men nu måste vi i alla fall inhandla maskinerna, även om vi inte kan ta tag i hela renoveringen just nu. Så nu har vi letat och jämfört priser på tvättmaskiner och tumlare. De här två blev det, av märket Cylinda som har fått bra i tester, är energisnåla och där tvättmaskinen är svanenmärkt. Så många tusenlappar fattigare ser vi nu fram emot onsdagen då maskinerna kommer och även installeras. Maken och jag har enats om, tror jag i alla fall, att åtminstone göra en preliminär uppfrächning av grovköket innan det är dags för den större renoveringen. Trist att ställa in nya fräscha maskiner i ett i övrigt groteskt fult grovkök ju! Eftersom vårt grovkök är väldigt lite blir det en tvättpelare. Som tillval kunde man köpa en skiva som sitter mellan tvättmaskinen och tumlaren. Det är praktiskt att kunna dra ut den och ställa t.ex tvättkorgen på när man ska lasta in tvätten i tumlaren. Kommer att visa bilder senare på det uppfräschade grovköket när det är klart. Någon som har erfarenhet av dessa Cylinda- maskiner?

3 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Hejsan!
Jag ramlade i "misstag" över din trevliga blogg, och såg din planteringshörna. Jag "samlar" på bilder av planteringsbord, och jag undrar om det skulle vara möjligt att få "låna" en bild på ditt bord, om jag lovara att länka till din sida?

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej..
Tack för lånet, snälla du...:)

Tulipa sa...

Hej!
vad fint det blomstrar här hos dig!

och suck ja, vår tvättmaskin är på upphällningen...ska notera ditt tips...det finns mycket snart ingen återvändo!

Kram Mariette