lördag, januari 10, 2009

På bättringsvägen

Idag känner jag mig lite piggare. Inte frisk men inte lika sjuk. Orkar lite mer och har tagit ner alla julsaker. Nu känns det som om våren kan komma. Mina olivträd trivs inte lika bra inne som ute och även jag längtar ut till solen och att gräva med händerna i den svarta myllan. Se växterna knoppas och slå ut. Kom nu våren, kom! Min stackars gubbe blev helt förskräckt när han fick läsa min lista över vad vi behöver göra här hemma. Ha ha ha, där stressade jag honom lite. Men jag kan visa i ett annat inlägg vad vi faktiskt redan gjort i vårt badrum som vi helrenoverat. Här en liten detaljbild. Det är så roligt att några faktiskt hittat hit igen. Tyvärr har jag inte lyckats få en besöksräknare än, så jag vet inte hur många det är. Men jag jobbar på det. Är jättetacksam när ni skriver några rader vid ert beök här. Ha en riktigt trevlig söndag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det ligger i Höllviken

Anonym sa...

Välkommen tillbaks får man väll säga!
Nu har jag suttit o läst igenom HELA bloggen:-)
Väldans trevligt,o vad fint ni har gjort!
Älskar stenläggningar o grus.
Får nog stjäla konstruktionen av planteringsbordet,tänkte att mannen skulle göra ett till mig nu i vår.
Vad använde du för färg?
Ha det bra!
MVH MLK:-)) Ps Lägger dig under favoritbloggar Ds

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej! :)

Hur är det med dig idag? Frisk igen hoppas jag! Så trist att vara dålig...

Visst ska det bli underbart med våren... Fast eran kommer nog tidigare än våran. Tur att man inte bor i Norrland iaf!

Har hyllan dykt upp ännu?

Kram Hanna

P.s Säg till om du behöver hjälp med besöksräknaren så kan jag kanske förklara lite opedagogiskt via mail... Annars klickar du på min räknare och registrerar dig hos susnet. Sedan ska du klistra in koderna en och en i ett sidoinlägg... Under ...shit jag minns inte vad det står för rubrik till den tjänsten, men något i stil med att det är från en tredje part tror jag...

good luck! ;)

Minne sa...

MLK; så roligt att du gillar bloggen. Jag minns inte vad det var för färg men vi tror att det var linolja, terpentin med vit färg i. Detta för att bordet ska stå emot väta en del. Jag älskar mitt bord!
Hanna; tack jag är mycket bättre. Idag har jag fått en avi på hyllan men inte hunnit hämta ut den än. Jag har registrerat mig på susnet men inte lyckats längre än så. Ska försöka ge mig på det igen och se om jag lyckas. ;)