måndag, augusti 31, 2009

Vi behöver inte Robert Aschberg

Har ni sett Grannfejden någon gång? När Robert Aschberg kommer för att medla mellan grannar som beter sig som grottmänniskor mot varandra? Jag blir lika förvånad varje gång över hur människor faktiskt kan göra mot varandra. Men vi behöver verkligen inte Robert Aschbergs hjälp. Våra grannar är väldigt hänsynsfulla. När de skulle byta sitt tak som vetter mot oss, lade de mycket nogsamt ut plast som skulle skydda mot allt skräp som rasade ner. Turligt nog valde de svart tak igen som innan. Ett tag var de inne på rött, så jag blev mycket glad när jag såg de svarta plåtarna lyftas av lastbilen. Men OM de nu hade valt rött så hade jag inte börjat kasta potatisskal in på deras tomt. Nu är plåten snart uppe och det blir väldigt fint. Jag lovar visa bild på det med. I samband med att de vill komma in på vår tomt för arbetet med sitt tak så bad jag allra ödmjukast om att de skulle sluta kasta ut mat till fiskmåsarna. DET har jag faktiskt retat mig på! Särskilt sen jag höll på att få en stor risklump i huvudet när jag låg och rensade en dag. Och när jag hittat tomma smörburkar som måsarna tappat på sin flygtur över vår tomt. Grannen lovade genast sluta slänga ut mat när de hörde detta så Robert Aschberg kan gå någon annanstans.

2 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Skönt med bra grannar. Vi har dom bästa!
Kram/Åsa

Haje sa...

Det var mycket trevligt att träffa er också! Det är ovanligt att kunna prata så ärligt med människor, men alldeles underbart.
Hoppas jag inte skrämde livet av din käre make....
Jag finns på Fb : Harriet Dürnberger.
Kram på dig och T.
Haje