måndag, augusti 24, 2009

På begäran

I Stockholm sitter min bror och är nyfiken på hur det går med bygget av vårt plank. Så här kommer lite bilder för dig D. Så här såg det ut när vi startade i början av sommaren. Här i hörnan vid planket stor ett cykelskjul som rivits och ett nytt har byggts upp på annan plats. Vi ville ha en dörr till framsidan, då den nuvarande är belägen på sidan vilket inte känns lika välkomnande. För att kunna få lite kontakt med gatan när lusten faller på bestämde vi oss för att bygga en delbar stalldörr. (Heter det så?) Då kan vi öppna övre delen när vi vill och stänga när vi vill vara privata. Här har maken kommit en bit på väg. Det går inte så fort men å andra sidan är han extremt noggrann. Och det är ju bra, även om jag ibland står bredvid och hoppar av otålighet! Här ovan ser ni hur det ser ut inifrån trädgården. och så här ser det ut ifrån utsidan. Här har hela planket mot gatan kommit upp, men dörren är inte färdig än. Tyvärr har jag inte bilder än på hur det ser ut nu. Det har hänt en hel del till. Jag lovar att fota imorgon och visa det. Så vill jag tacka för alla snälla och deltagande kommentarer på förra inlägget. Det är tufft ibland, men för det mesta mår jag bra och njuter av livet. Vi ses imorgon igen!

Inga kommentarer: