måndag, augusti 10, 2009

Torkvindans "nya kläder"

Vår torkvinda behövde ny lina. Den gamla föll i bitar och blev slappare och slappare. Egentligen vill jag ha en torkvinda i trä, men de kostar ju en del så det får vänta lite. Jag har också sett en i vitt som är väldigt vacker. Det kommer så småningom! Under tiden skulle maken och jag dra om linorna på den gamla. Den förra linan var blå och nu skulle det förstås bli en vit. Jag vill bara säga en sak! Tur att maken och jag varit gifta i över 20 år. Annars vet man inte hur det hade gått. 60 meter lina, en massa trassel och en märklig bruksanvisning testade nerverna vill jag lova. Tills sist ordnade det sig och jag bytte ut alla halvtrasiga, smutsiga klädnypor mot nya fina i trä. Så länge de nu håller. (Notera det nya planket som möter det gamla. Arbete pågår.) Sedan rensade jag lite kring kryddorna. Så småningom ska kullerstenen läggas om men det blir senare till hösten. Det här är kring nya porten i planket som börjar ta form. Visar mer senare! Gårdagen avslutades med en trevlig familjemiddag då de stora utflyttade barnen kom hem med sina respektive. Kvällen var ljum, så vi grillade och satt ute i den sköna sommarkvällen. Nu börjar min sista semestervecka och jag känner äntligen att jag varvat ner och funnit lite lugn! Att göra i princip ingenting är livsviktigt ibland!

1 kommentar:

nettan sa...

VILKEN UTMANING.. SOM ATT SÄTTA I HOP IKEA MÖBLER.. NJUT AV DIN SISTA VECKA KRAM n