måndag, augusti 03, 2009

Kantareller

Ute öser regnet ner. Det är riktigt häftigt att stå i uterummet och höra det starka smattrandet från taket. Det är skönt att sitta inne! Hela dagen har varit grå och mulen. Mitt på dagen var jag på njurröntgen efter mitt njurstensanfall för några veckor sedan. Jag har hållit diet några dagar och fastat sedan igår. Jag blev trött och hängig, kan man säga. Men efter undersökningen fick jag äta igen och kände mig piggare. Jag åkte med äldste sonen till Abdus som är en härlig affär i Malmö med massa speciella och billiga varor. Där köpte jag ett kilo färska kantareller som jag ska bjuda mina vänner på imorgon när de kommer på middag. Det blir smörstekta kantareller till förrätt och grillade lammkotletter till huvudrätt. Så blir det lite vin och ost förstås och kanske en efterrätt. Visst ser det härligt ut? Jag har provsmakat lite till middag idag och det var ljuvligt!

2 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Oh kantareller! Påminner mig om att vi ska ut och plocka! Tror du det blir av?
Kram/Åsa

mig & alice sa...

Hejsan.
Vad roligt att du hittat till min blogg, då fick ju jag komma och hälsa på hos dig :-).

Själkklart skickar jag till dig om du vill.

Den rosboken är fantastiskt fin men grova (akvarell liknande blad). Det är en bok att skriva upp allt som sker i trädgården...hålla reda på när vilka blommor blommar osv.

Alltså, det är vad jag TROR att den ska vara till :-). Eftersom det är tomma sidor i den så kan man ju naturligtvis ha den till vad som helst :-)...
Men när jag ser och läser din fina blogg så förstår jag att du är duktig på trädgård.

Smörstekta kantareller, mums...jag fick en liter kantareller igår av min mormor och morfar...det kan nog bli någor sådant som serveras i det Lindberska hemmet idag :-).

Om du vill beställa något ur mitt sortiment så maila mig gärna på melinda@migoalice.se så kan jag kontakta dig där med vart du ska betala in osv.

Ha en fortsatt bra dag.

Kraam
Melinda