torsdag, mars 01, 2007

Ett hörn till

Det här är vad jag ser varje kväll då jag sjunker ner i min soffa. En av favoriterna är My Donna från Cosas. De här underbara tulpaner såg jag på bild i Aftonbladet! De får mig att bli så nyfiken på om mina egna tulpaner kommer upp till våren. Jag har aldrig satt tulpaner förut och köpte lökar som heter Greenland. De var rosa med grönt inslag i blomman. Väntar med spänning. Huset fullt tipsade om jättefina små växthus som man kan köpa på Plantagen. De väckte habegär! Ett annat fint litet växthus såg jag på Stora Trädgårdsfesten på Sofiero i somras. Det skulle jag också kunna tänka mig. Imorgon är det fredag! Då väntar frisörbesök med sonen som börjar bli långhårig. Sedan behöver han lite nya kläder. Jeans, tröja och skor. Det blir nog en intensiv eftermiddag! Sen börjar helgen! Nu är det bara 11 dagar kvar!

3 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin hörna! Såg ju ut som ett foto tagit från en inredningstidning!! Jättevackert!
Ja, Plantagen har faktiskt mycket fint, mer än man kan tro, det lilla växthuset var verkligen fint! Ha en bra helg önskar Mari.

Stina sa...

Mmm, mysigt!
Javisst, är det bra när man kan beställa och så gör gubben resten , så bra. Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

...jo, kollade in de andra växthusen du tipsade om, de var verkligen fina! Mari.