lördag, mars 24, 2007

Ledig fredag

Idag har jag varit ledig och solen har tittat fram lite då och då. Då brukar jag snabbt rusaut till uterummet som blir underbart varmt så fort solen skiner. Allt glas gör att värmen stiger därinne i rekordfart. På sommaren blir det för varmt men nu är det perfekt. Härligt att sitta därinne och kika ut på trädgården och allt som växer. Och känna solvärmen tina upp märg och ben och ge ny energi! Då och då ger jag mig ut och klipper lite här och där eller rensar bort lite ogräs som börjat sticka upp. Idag har inte hunnit njuta därinne utan jag har handlat inför sonens fest imorgon. Men annars hade jag varit ute och klippt och rensat. Det är som terapi för själen. Förra veckan gav jag mig i kast med den här jätterosbusken. Efteråt såg jag ut som om jag varit i slagsmål med en vildkatt. Ha en trevlig helg! Får se om jag hinner blogga mer under helgen! En fest med 20 -25 ungdomar kan ta kål på vem som helst! ;)

2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett stort Grattis i efterskott!! Regnbågsforell lät inte helt fel, så gott!! Vilken härlig uteplats du har! Med så mycket vacker zink och det gamla fina symaskinsbordet och tulpaner på väg upp ur baljan!! Jättemysigt!! Mari.

Anonym sa...

Hoppas festen blev lyckad! Vårt 40-års partaj blev super! Vi saknade er förstås... Vad härligt det ser ut med en nyvaken trädgård! Och, lite avundsjuk är jag på uterummet! Hoppas kunna komma ner till er i sommar!
Kramar från Helén