tisdag, mars 06, 2007

Ljuset - källan till allt

Så här vackert och poetiskt kan man skriva på en vägg. Och visst är det så. Nu när ljuset kommer så vaknar man till liv mer och mer för varje dag. Den här underbara bilden hittade jag hos Martine Colliander Inte bara man själv utan naturen vaknar ju till liv igen, sakta men säkert. Här ser ni några av mina små tulpanlökar på väg upp. I fredags på shoppingrunda (egentligen för att ekipera sonen) så hittade jag detta underbara lapptäcke hos Systrarna Grenå för dryga 200 kronor. Så klart var jag tvungen att slå till. Hittar tyvärr inte affären på nätet så jag kan länka. Men det är en underbar prylaffär som länge funnits i Köpenhamn. Nu har den även öppnat i Malmö sedan en tid. Där kan man verkligen göra superbilliga fynd och hitta det mest härliga grejor. Mycket prål men även mycket fint! Nu är det bara 6 dagar kvar! Ha en fortsatt bra kväll. Närmast väntar den excentriska doktor House.

5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint täcke för 200!!!Vilket fynd! Synd man bor så långt från malmö.. Det är ju så hemtrevligt att odla i såna där zinkbaljor, jag äslakr dem, har tre! Det var en fin text på väggen du hittat, den kanske jag måste apa efter, och skriva i sanden... Ha en bra kväll. Mari.

Stina sa...

Du det där täcket kan du skicka till mig...eller? Puss Stina

Hem och Lycka sa...

Oj vilket fynd!!

kram!

Minne sa...

Mari; ja, visst är det en vacker text och täcket är verkligen ett fynd.

Stina; ja det vore väl nåt att få et sånt på posten :)

Mia, visst är det. Men dina som du själv gör är ännu vackare:)

SOFIE sa...

Åh vad mysigt med lite tulpanlökar! Vilken fin balja du hade planterat dom i! Kram!