torsdag, februari 15, 2007

Minns ni...

de gröna stolarna som jag bloggade om tidigare. De som jag hittade på loppis och som visade sig tillhöra en väninna. Då var de gröna med randigt tyg i olika färger. Nu har de blivit vackert vita med nya vita dynor. För att skydda dynorna lite så sydde jag lösa överdrag av färdiga linneservetter där jag sydde på några av de vacka spetsar som jag samlat på mig. Överdragen kan lätt slängas i tvättmaskinen vid behov. Målningen har faktiskt min snälla man stått för men omklädning av dynor och överdrag föll på min lott. Matbordet som skymtar bakom stolarna har en vit skiva men blåa ben. Har funderat på att måla även benen vita men har (nog) bestämt mig för att de ska förbli blå. Det är en vacker blå färg tycker jag. Vad tycker ni? Måla vita eller inte? Nästa projekt blir nog målning av vår tråkiga furutrappa som ska bli vackert vit den också. Bilder utlovas senare!

9 kommentarer:

Anna sa...

Vad roligt! Vi har nästan likadana stolar hemma. Dock bara två, som vi fått från svärföräldrarna. Vilka fina överdrag du gjort!

Vi har dessutom också en ful furutrappa som måste målas om. Men jag bävar inför arbetet. Man måste ju slipa eländet först.

Och tack snälla för din kommentar hos mig! :-)

Minne sa...

Anna; så kul att vi har likadana stolar. Vi har två som också kommer från min mans hem och så några loppisfynd. Vi bävar också för trappmålningen. Hemskt men nödvändigt!

Stina sa...

Tack, så mycket! Här var det mysigt och fint.Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Då är duktig på att måla!! Riktigt blev stolarna! Jag fann din blogg via en annan blogg, det är en oändlig värld det här men såå kul! Så inspirerande att kika in i andras hem och få tips & råd.

Jag tittar in igen. Trevlig kväll önskar Mari.

Ingrid sa...

Så fine stolene dine ble! Hvitmaling er et must for meg også! :)

Mia sa...

Så fine stolene dine har blitt med litt hvitmaling og hvitt stoff. "Serviettene" med blonde var
fine til. Jeg synes bordbena i blått var fint, jeg. Alt trenger jo ikke være hvitt. Men det avhenger jo også av hva du har ellers i rommet da...

Spets och snor sa...

Stolarna blev jättefina! Jag röstar på att måla även bena vita men jag har ju allt vitt hemma...

Lime sa...

Va fina dom blev! Har själv "blivit med stolar" från en auktion härmodagen och dom ska nog också målas om. Ser fram emot trapp-bilder. :-)

Trevlig helg!

Anonym sa...

hej , vilken fin sida du har, och vad fina stolarna blev. jag tycker att du även ska måla bordet vitt, men så är jag ju en "vitis" som gillar allt i vitt...