fredag, februari 16, 2007

Lite hängig

Idag känner jag mig lite hängig och frusen. Skippade gymet och kröp tillbaks till sängvärmen efter frukosten. Jag har ju fördelen att jobba hemifrån två dagar i veckan och kan disponera tiden som jag vill. Underbart en dag som den här. Orkar bara hänga vid datorn och läsa lite bloggar och bli inspirerad av er alla. Tänk så många kreativa männskor det finns där ute med ett brinnande intresse för inredning och trädgård. Underbart. Några vackra blå pärlhyacinter i en kruka bland annat vackert får mig på bättre humör. Liksom den här prinsgrodan jag hittade i en affär. Nu får den vara här inne, men i sommar blir den en utmärkt dörrstopp när dörren står öppen ut till trädgården. Oh, vad jag längtar dit! Jag vill sitta i solen och lyssna till fåglarna och porlandet av vatten från min lilla damm. Och bara lukta på sommaren! Ha en underbar helg alla bloggvänner!

6 kommentarer:

hulukvarn sa...

Hej! Jag håller med, skönt med sommar! pärlhyacinter är väldigt gulligt!!

Krya på dig...

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm, pärlhyacinter är ännu en av mina favoriter! Tänk att dessa grodor blivit så populära, men de är helt bedårande!

Helghälsn. Mari.

Anonym sa...

Igår, fredag, var jag också trött och frusen och ville bara tillbaks till sängen men sedan var det så skönt att gå hem och känna fredagslugn, soffa, filt och trädgårdsbok =) Längtan efter våren blir bara större för varje dag. Så fint bilden med din lilla dam är! Jag har en trätunna som damm, saknar vattenstrilet jättemycket. Kanske åka och inhandla några pärlor idag som trötst? Ha en trevlig helg.

MODERN COUNTRY sa...

Koselig blogg du har :)
Ha en fin Søndag

Anonym sa...

vilken fin groda :-)ha ha
Jag har äntligen kommit igång med en egen blogg!!

http://filia.blogg.se/

Hoppas det var ok att jag länkade dig i min!
Kram

Lime sa...

Ja, visst längtar man ihjäl sig efter våren och sommaren. Grodan - helt underbar! Vart har du köpt den? och vilken jättefin trädgårdsbild. Hemma hos dig?