söndag, februari 11, 2007

Mer fynd

Hos Lovisa i föra inlägget köpte jag den här fina Madonnatavlan. Den får nu stå tillsmamans med min andra gamla tavlor ovanför soffan i vardagsrummet. På Erikshjälpen, också den i Lund och en ny bekantskap, hittade jag den här ljuvliga tallriken med rosor. Jag har mycket svårt att motstå rosor på gammalt porslin, så för 30 kr blev den min. På Myrorna fastnade min blick på den här fina gamla kannan... och så gick det som det brukar. Den fick följa med hem. Har länge varit på jakt efter gamla noter, så gissa om jag blev glad när jag hittade en bunt i en loppisaffär i Malmö som jag tyvärr glömt namnet på. Nu pryder de sin plats i vardagsrummet. Tack och lov har jag en tålmodig man som bara suckar lite ibland när jag släpar hem allt möjligt gammalt. Gammal kärlek rostar aldrig!

5 kommentarer:

Mia sa...

Det var noen nydelige ting du har kjøpt deg. Den rosetallerken var bare herlig - og så billig. Vakker madonna også, og muggen.

Anonym sa...

Nydelige ting du har kjøpt! Jeg likte spesielt godt muggen og rosetallerkenen. Flotte ting alt sammen. :)

Anonym sa...

Många fina fynd! Det är så fint med gamla noter och att omslaget var så fint och intakt. Man kan göra så mycket fint; kort, slås in små paket... för att inte slösa allt för mycket har jag kopierat upp noter på ett gulnat papper. Har man ett vitt papper kan man doppa hela pappret i ett bad med The så blir det härligt färgat. Ha en bra alla hjärtans dag!

A sa...

Så fina fynd du gjort! Och vilket underbart rum, söt ängel och fina randiga kuddar! Mysigt!

Minne sa...

Mia och Hulda; ja jag är så glad för mina saker. Tänk så barnsligt glad man kan bli av små fynd.
Lotta; Det var bra tips. Jag har använt notpapper att slå in små fina tvålar och ge bort.
For the love of country;Tack för dina snälla ord. Det är en skymt av vårt uterum man ser på bilden. Fortfarande lite kallt men snart kan man njuta vårsolen där.