måndag, september 14, 2009

Lite njutning

Jag gick en promenad på 45 minuter. Solen sken och jag tog på mina solglasögon. På vägen njöt jag av alla möjliga saker. En katt som tyst passerade på gatan. En gammal farbror som satt på en stol utanför sitt hus. Barn som lekte på skolgården och en lite hundvalp som gläfste i en villaträdgård. När jag kom hem var jag lite trött och varm. Då tog jag av mig alla kläder och gled ner i poolen. Vattnet var kallt men väldigt friskt och skönt. Jag simmade en stund och gjorde vattengympa för att mjuka upp mina ömmande muskler. Eftersåt svepte jag in mig i en badhandduk och satte mig i lä i ett hörn i solskenet. Det kändes som högsommar när solen värmde min lätt kalla hud. Efter att ha suttit där någon timme lagade jag en god middag som sonen gillade. Nu har jag duschat, tvättat håret och målat naglarna. Jag hoppas på en OK dag på jobbet imorgon!

Inga kommentarer: