tisdag, september 29, 2009

Jag ser ljuset

De sista dagarna har varit riktigt sköna. Min ångest har lagt sig. Jag träffade en underbart god vän och åt frukost på härliga Lilla kafferosteriet. Hon tipsade om massa bra böcker och viktiga vitaminer och annat hälsokostigt. Efter det styrde jag mina steg till bokhandeln och köpte alla böcker. Sedan till hälsokostbutiken där jag nogsamt köpte allt hon rekomenderat. Jag litar blint på henne! Så nu tar jag duktigt mina stärkande vitaminer och andra nyttigheter varje dag. Min älskade bror kom från Stockholm och igår kväll var jag och tittade på hans och hans frus förställning om sorg. Det var gripande, vackert och finstämt och jag grät i en pappersnäsduk. En kontrast till i torsdags kväll då jag var och tittade på dotterns genrep av Svensson, Svensson. Då kunde jag inte låta bli att skratta. Jag har tagit ledigt två extra dagar denna vecka för att hinna träffa min bror ordentligt. Så då blir det bara jobb på torsdag. Mycket skönt att kunna koppla bort jobbet ordentligt. Imorgon kväll kommer dotterns pappa hit och lagar middag till oss alla. Härlig paella med direktimporterad krydda. Jag tar tillvara alla goda stunder nu!

4 kommentarer:

nettan sa...

vilken bra väninna du har.... och så skönt att du ser ljuset .. jag såg dig i tidningen... jag hade oxå velat se och höra henne men fick inga biljetter hon är en av mina favoriter .. utan att veta att du och hon hade ett samband... rätt märkligt...
Paella mmm så gott.. njut
sköt nu om dig.. kramN

Haje sa...

Roligt att läsa att du mår bättre
Kram<3

Vitt o Vältummat sa...

Bra med väninnor som kan ge lite....tröst och vitaminer.
Kram
Åsa

nettan sa...

TÄNKER PÅ DIG..
KRAM n