måndag, april 20, 2009

Värk

Efter en helg med massor av trädgårdsjobb har kroppen sagt stopp. Den vill inte alls lika mycket som jag vill. Vi hade en hel del sten kvar efter förra vårens anläggning av framsidan. De är sparade för ett mindre stenjobb på baksidan. Men jag tog några stycken för att ordna till en snygg och praktisk kant runt vinbärsbuskarna. Normalt brukar maken ta det grövsta grovjobbet men eftersom han nyss haft ryggskott tänkte jag vara duktig och gräva själv. Dessutom har jag svårt att vänta. Så jag satte spaden i jorden och grävde och la sten. Det gick väl hyfsat till en början men de sista sex stenarna fick maken ändå rycka in och lägga. Då hade min kropp sagt ifrån och vägrade. Men jag tycker att det blev riktigt fint och bra. Nu blir det lättare att både klippa gräset och att rensa. Nu har jag renast klart alla rabatter, gödslat, vattnat och klippt ner. Härligt. Men aj,aj,aj så ont jag har. Det var riktigt skönt att gå till jobbet idag och bara sitta still på en stol och prata. Så här goda mackor gjorde sonen och jag och satt i solen och åt medan maken var på fotboll.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jättetjusig kant! Har inte tänkt på att man kan lägga stenarna på det hållet, som du har gjort. Det blir ju jättesnyggt så!

/Gunilla